Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego

Rozdział I

  1. Dane sprzedającego

    1. Sklep internetowy „MIDLANDOIL” dostępny pod adresem internetowym midlandoil.pl prowadzony jest przez Micromex Sp. z o.o. z siedzibą w Łódzi (92-227) przy ul. Nowogrodzkiej 37/43 wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000140713, NIP 6340196117, REGON 270565572.
    2. Kontakt ze sklepem:
      adres e-mail sprzedawcy: sklep@midlandoil.pl
      numer telefonu sprzedawcy +48 885-060-588
      numer rachunku bankowego sprzedawcy 45 1500 1982 1219 8001 1887 0000 
      Klient może porozumieć się ze sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie. Klient może porozumieć się telefonicznie ze sprzedawcą w dni powszechne od poniedziałku do piątku w godz. 8-16
  2. Zakres obowiązywania Regulaminu

    1. Regulamin niniejszy skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem sklepu.
    2. Sklep internetowy „MIDLANDOIL” dba o prawa konsumenta dlatego też Regulamin niniejszy nie zawiera postanowień mniej korzystnych dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.). Wszelkie ewentualne wątpliwości w tym przedmiocie należy tłumaczyć na korzyść konsumenta uznając zasadę, że przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu.
    3. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie inne właściwe przepisy obowiązujące powszechnie, a w szczególności:
      • Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23.04.1964 r. (Dz.U. Nr 16 poz. 827 ze zm.)   
      • powołana wyżej Ustawa o Prawach Konsumenta
      • ustawa o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 27.07.2002 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 141 poz. 176 ze zm.)
      • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE/2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE/Dz.U. UE z 2016 r. Nr 119, tzw. RODO.
  3. Ogólny zarys oferty sklepu

    1. Sklep internetowy „MIDLANDOIL” prowadzi sprzedaż olejów samochodowych i innych produktów petrochemicznych wyłącznie jednej marki tj. marki MIDLAND, których jedynym i wyłącznym producentem jest szwajcarska firma Oel Brack AG z siedzibą w Hunzenschwill.
      Do nich zalicza się:
      • oleje do samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t.,
      • oleje do samochodów ciężarowych,
      • oleje do motocykli i skuterów,
      • oleje do silników jednostek pływających,
      • smary,
      • oleje przekładniowe,
      • oleje przemysłowe,
      • dodatki uszczelniające i uszlachetniające,
      • płyny do wspomagania układów hamulcowych i chłodnic.
    2. Towary zamieszczone na stronie sklepu internetowego są dostępne dla klienta o ile opis nie mówi inaczej. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję co do częściowej realizacji zamówienia lub anuluje zamówienie w całości.
    3. Towary niedostępne w magazynie sklepu internetowego „MIDLANDOIL” a wytwarzane przez producenta wyrobów petrochemicznych marki MIDLAND tj. firmy Oel Brack AG w Hunzenschwill Szwajcaria mogą być przedmiotem zamówienia przez klienta po uzgodnieniu ze sprzedawcą jego ceny i terminu dostawy (import – zamówienie niestandardowe). Sklep musi uzależnić przyjęcie zlecenia od dokonania wpłaty na konto sprzedawcy zaliczki w uzgodnionej kwocie.
  4. Definicje

    1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
    2. Sprzedawca – spółka z o.o. wymieniona w § 1 pkt 1 Regulaminu
    3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu
    4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze sklepu
    5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym midlandoil.pl
    6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu) bez jednoczesnej fizycznej obecności stron z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumienia się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
    7. Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu
    8. Zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą
    9. Konto – konto klienta w sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie
    10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie konta
    11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia w szczególności poprzez dodanie Produktów do koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności
    12. Koszyk – element oprogramowania sklepu w którym widoczne są wybrane przez klienta Produkty do zakupu a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów
    13. Produkt – dostępny w sklepie towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między klientem a sprzedawcą
    14. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego

Rozdział II

  1. Instrukcja rejestrowania i logowania się na stronie sklepu i zasady składania zamówienia

    1. Urządzenia techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym sprzedawcy
    2. Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu
    3. Dostęp do poczty elektronicznej
    4. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyżej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyżej, Opera w wersji 12.0 i wyżej, Google Chrome w wersji 23.0 i wyżej, Safari w wersji 5.0 i wyżej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyżej
    5. Zalecona minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768
    6. Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisów plików cookies oraz obsługi javascript
    7. Zainstalowany program Flash Player
    8. Informacje ogólne
    9. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekontabilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta
    10. Klient obowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej prowadzącego sklep oraz osób trzecich. Obowiązany jest do wprowadzenia danych zgodnych ze stanem faktycznym. Obowiązuje go zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
    11. Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówienia przez klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami pkt 3 niniejszego paragrafu Regulaminu albo przez podanie z=niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
    12. Ceny podane przy Produktach asortymentu sklepu podane są w złotych polskich i są cenami brutto uwzględniającymi podatek VAT.
    13. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez klienta składa się cena Produktu oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) o której klient jest informowany na stronach sklepu w trakcie składania zamówienia w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
    14. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczona, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, będzie podana w opisie Produktu.
    15. Zakładanie konta w sklepie
    16. Aby założyć konto w sklepie należy wypełnić formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
      • imię i nazwisko (przedsiębiorca: nazwę firmy)
      • adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj)
      • adres poczty elektronicznej
      • numer telefonu kontaktowego
      • hasło
    17. Założenie konta w sklepie jest nieodpłatne
    18. Logowanie się na konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustawionych w formularzu rejestracji
    19. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć konto poprzez wysyłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na jego adres.
    20. Zasady składania zamówień
    21. W celu złożenia zamówienia należy:
      1. Zalogować się do sklepu
      2. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia a następnie kliknąć przycisk „do koszyka”
      3. Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji
      4. Jeżeli wybrana możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy zamówienia oraz poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłek (sposób dostarczenia przesyłki) wpisać dane do faktury jeżeli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia
      5. Kliknąć przycisk „zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie klikając w link przesłany w wiadomości e-mail
      6. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić zamówienie w określonym terminie
  2. Sposoby dokonywania zapłaty i dostawy towarów

    1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
      1. Płatności przy odbiorze
      2. Płatności przelewem na konto Sprzedawcy
      3. Płatności elektroniczne
      4. Płatności kartą płatniczą
    2. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
      1. Przesyłka kurierska
  3. Wykonanie umowy sprzedaży

    1. Zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy klientem a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w sklepie internetowym zgodnie z § 5 pkt 4 Regulaminu.
    2. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu zawiadomienia i o jego przyjęcia do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem a Sprzedawcą.
    3. W przypadku wyboru przez klienta:
      • Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane
      • Płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, klient obowiązany jest dokonać przy odbiorze przesyłki w terminie 2 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru
    4. Jeżeli klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem pkt 5 niniejszego paragrafu) w sposób wybrany przez klienta podczas składania zamówienia.
    5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, a gdy klient żąda dostarczenia Produktów częściami w różnych terminach, ostatni termin dostawy.
    6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do klienta liczy się:
      • W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy,
      • W przypadku wyboru przez klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta.
      • W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin
      • W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do gotowości do odbioru lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia)
    7. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
      • W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznie lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
      • W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia umowy Sprzedawcy
    8. Dostawy Produktów odbywają się wyłącznie na terenie Polski.

Rozdział III

  1. Prawo odstąpienia od umowy

    1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podania jakichkolwiek przyczyn.
    2. Bieg terminu określonego w pkt 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
    3. W przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami, termin wskazany w pkt 1 biegnie od dostawy ostatniej partii.
    4. Konsument może odstąpić od umowy, składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
    5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą poczty, drogą elektroniczną na adres e-mail sprzedawcy. Oświadczenie może być również złożone na formularzu stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    6. W przypadku przesłania oświadczenia przez konsumenta drogą elektroniczną sprzedawca niezwłocznie prześle konsumentowi na podany przez konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    7. Skutki odstąpienia od umowy
      • W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za nieważną.
      • W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca konsumentowi niezwłocznie, nie późnej niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczania oferowany przez Sprzedawcę.
    8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
    9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    10. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy, nie później niż 14 dni, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany jeżeli konsument odeśle Produkt przed upływem 14 dni,
    11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu jeżeli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    12. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

Rozdział IV - Reklamacje i gwarancje

  1. Gwarancje oryginalności i jakości towaru

    1. Wszystkie Produkty dostępne w sklepie internetowym są towarami pochodzącymi z jednego źródła, którym jest ich producent tj. firma Oel Brack AG z Hunzenchwill w Szwajcarii. Są bezsprzecznie produktami oryginalnymi i posiadają gwarancję jakości producenta.
    2. Ich jedynym importerem jest spółka z o.o. Micromex wymieniona w § 1 Regulaminu.
    3. Zarówno producent w procesie produkcji, jak i importer i dystrybutor w Polsce stosują techniki, które zabezpieczają opakowania przed ich naruszeniem bez pozostawienia widocznych śladów tego procederu które dają gwarancję ich oryginalności.
    4. Gwarantowana jakość i oryginalność wyrobów nie wyklucza możliwości pomyłek na skutek których albo klient dokonał niewłaściwego wyboru zakupionego Produktu albo Sprzedawca doręczył inny Produkt niż zamówiony. W tym drugim przypadku klientowi przysługuje reklamacja.
    5. Reklamację należy złożyć pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
    6. Zaleca się aby w reklamacji klient przedstawił swoje żądanie w związku ze złożoną reklamacją (wymiana towaru lub zwrot kosztów zakupu).
    7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie a gdy klientem jest konsument w terminie dni od otrzymania reklamacji. Brak ustosunkowania się w tym terminie, jeżeli klientem jest konsument uważa się żądanie klienta za uzasadnione.
    8. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie.
    9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Rozdział V

  1. Ochrona danych osobowych

    1. Administratorem danych osobowych klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca.
    2. Dane osobowe klientów zbierane są przez Administratora za pośrednictwem sklepu internetowego w celu realizacji umowy sprzedaży, a jeżeli klient wyrazi na to zgodę – także w celach marketingowych.
    3. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
      • W przypadku dostaw przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, przewoźnik, któremu Administrator udostępnia dane klienta w celu realizacji dostawy
      • Klienta który korzysta ze sposobu płatności karta płatniczą lub płatności elektronicznych dane udostępnia Administrator wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym
    4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania.
    5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy.
    6. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach obowiązującego prawa tzw. RODO (rozporządzenie wymienione w § 2 pkt 3 Regulaminu).

Rozdział VI

  1. Zmiana danych zawartych w Regulaminie

    1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, a zwłaszcza:
      • zmiany przepisów prawa
      • zmiany sposobów płatności i dostaw w zakresie w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu
      • inne zmiany dotyczące stosowanych procedur
    2. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje klientów z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
    3. W przypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
    4. Zmiany w Regulaminie nie będą naruszać praw nabytych klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone zamówienia i przyjęte, zawarte i realizowane umowy sprzedaży.

Rozdział VII

  1. Postanowienia końcowe

    1. Umowy zawierane przez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
    2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
    3. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym jest równoznaczne ze zgodą na wszelkie postanowienia i informacje zawarte w niniejszym Regulaminie.
    4. Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania go na stronie internetowej sklepu.